Öt stúdiónap után egyértelműek a jelek: a Beatles sokkal jobb formában van, mint az Help! felvételeinek hasonló idejében. Ehhez persze az is kell, hogy most nem rohannak sem filmet forgatni, sem turnézni, van idejük a stúdióban farigcsálni a részleteket, de ezek a körülmények nem jelentenének sokat, ha nem vadásznának hárman is új dalszerzési területeken.

 

Az építő elégedetlenség jegyében a tegnapi napot a múlt héten rögzített This Bird Has Flown újragondolásával kezdték. Először is kipróbálták, mi lenne, ha a középrész témájával indítanák a dalt, ráadásul úgy, hogy az Harrison szitárján szólal meg:

Koncerten talán érdemes is lehetne így felvezetni (már ha négy ember elegendő lenne a dal élő reprodukálásához), de hamar rájöttek, hogy a lemezen nem ez a célravezető megoldás. A hangnem-, tempó- és hangszerelési változtatások után a negyedik felvétellel és rájátszásaival azonban már elégedettek voltak:

Mivel az utolsó verzében – McCartney javaslatára – leég a ház, a manapság oly divatos fenyőfa-lambéria „kulcsszereplővé” vált, a dal címe ezért a talányosabb Norwegian Wood-ra módosult. Ínyencek közben azt is boncolgathatják, mely ponton változott a szöveg a felvételek előrehaladtával.

A sikerélmény elegendő energiát adott a Beatlesnek ahhoz, hogy tegnap még egy újabb, szintén meglehetősen személyes Lennon-dalba belefogjanak, de ezt félbe kellett hagyniuk. A címe: Nowhere Man.