Ahhoz képest, hogy már hat hete mást sem csinálnak, mint dalt szereznek, indulhattak volna ígéretesebben is az új album tegnap megkezdődött felvételei.

 

Bízzunk benne, hogy a Run For Your Life című dalban harsányan üvöltött macsós sorokat Lennon nem gondolja komolyan, nem mintha sok jele volna a máskor lépten-nyomon szembejövő szarkazmusának. Enyhítő körülményként felhozható, hogy az ominózus sort („I'd rather see you dead, little girl  than to be with another man” – „inkább látnálak holtan, kislány, mint egy másik férfival”) egy régi Elvis-számból, a Baby, Let's Play House-ból csórta. Nem, ez sem menti a szerzőt, legfeljebb a dal jó húzásával javíthatunk az összképen. Az ötödik felvételbe hallgathatunk bele, már ameddig ki nem fut a szalag:

v

Talán csak bemelegítésnek szánták a Run For Your Life-ot, rögtön utána ugyanis egy jóval ígéretesebb dalon kezdtek dolgozni. Az év eleji síelésen Lennon már megmutatta George Martinnak a This Bird Has Flown alapjait, azóta egy szerzői munkatalálkozón McCartney is hozzátette a magáét (az utolsó verze szövegén kívül talán a komplett középrész is tőle származik), sőt, Harrison elérkezettnek látta az időt, hogy becsempésszen a stúdióba egy falat Indiát.

Forrás: Every Little Beatles Song

Egy ideje már vonzódik a keleti kultúrához, és az is elég valószínű, hogy hatottak rá a Yardbirds vagy a Kinks hasonló orientációjú útkeresései. A tegnapi felvételen Harrison meglehetősen bizonytalanul kezeli a szitárt, a szerzők sem pontosan érzik még, mit is akarnak kihozni a dalból, de a kiszivárgott felvételből világosan kihallatszik a lényeg: visszatért az együttes kísérletező kedve.