Hogy a különböző szereknek vagy változó zenei ízlésüknek köszönhető, azt nem tudni, de az együttes mindhárom dalszerző tagja egyre erőteljesebben vonzódik a monotóniához.

 

Lennon Mark I. munkacímű dala jó példa erre, de az orgonapont alkalmazásával a Got To Get You Into My Life-ban is próbálkoztak.

Saját tengelye körül forog Harrison indiai dala is, amelyet tegnapelőtt fejeztek be, majd hozzáfogtak McCartney Paperback Writer című új szerzeményéhez. A dal arra tesz kísérletet, hogyan lehet szinte egyetlen hangból kihozni egy komplett énekszólamot. A minta a Long Tall Sally, de már a The Word során is közel kerültek ehhez.

Paul McCartney John Lennon George Harrison Paperback Writer Rain Tomorrow Never Knows Love You To Got To Get You Into My Life Abbey Road-i stúdió The Word  Long Tall Sally Day Tripper

Paul McCartneyra figyel George Martin, George Harrison, John Lennon

(forrás: The Beatles In The Studio)

Az egyhangúságot ellensúlyozandó ugyanakkor a szerző dinamikus, a Day Tripper nyomdokain haladó riffet kanyarított a számhoz. Ebből itt egy kis ízelítő:

A tegnap véglegesre csiszolt Paperback Writer-en nettó 11 órát dolgoztak. Nagy kedvvel tették, mivel a következő kislemez A-oldalára szánják. Nekiálltak a B-oldalas számnak is, ami talán még ígéretesebb – de mindent a maga idejében.