Hogy a különböző szereknek vagy változó zenei ízlésüknek köszönhető, azt nem tudni, de az együttes mindhárom dalszerző tagja egyre erőteljesebben vonzódik a monotóniához.
Lennon Mark I. munkacímű dala jó példa erre, de az orgonapont alkalmazásával a Got To Get You Into My Life-ban is próbálkoztak.
Saját tengelye körül forog Harrison indiai dala is, amelyet tegnapelőtt fejeztek be, majd hozzáfogtak McCartney Paperback Writer című új szerzeményéhez. A dal arra tesz kísérletet, hogyan lehet szinte egyetlen hangból kihozni egy komplett énekszólamot. A minta a Long Tall Sally, de már a The Word során is közel kerültek ehhez.
Paul McCartneyra figyel George Martin, George Harrison, John Lennon
(forrás: The Beatles In The Studio)
Az egyhangúságot ellensúlyozandó ugyanakkor a szerző dinamikus, a Day Tripper nyomdokain haladó riffet kanyarított a számhoz. Ebből itt egy kis ízelítő:
A tegnap véglegesre csiszolt Paperback Writer-en nettó 11 órát dolgoztak. Nagy kedvvel tették, mivel a következő kislemez A-oldalára szánják. Nekiálltak a B-oldalas számnak is, ami talán még ígéretesebb – de mindent a maga idejében.