„Apró szépséghiba, hogy nincs a tarsolyukban dal A Hard Day's Night címmel” – írtuk legutóbb, amikor a forgatás végéhez közeledő film címét spekuláltuk. Nos, azóta van.
Pár napja eldöntötték, hogy a Starr száján kicsúszó „Egy nehéz nap éjszakája” tökéletes cím lesz, mire Lennon hazarohant, hogy ő írja meg a címadó dalt. A Can’t Buy Me Love-val előreszaladt McCartneynak fogcsikorgatva átengedte legutóbbi kislemezük A-oldalát, azt azonban már egyetlen belső szerve sem vette volna be, hogy ne ő jegyezze azt a számot, amely a következő kis- és nagylemezük, nem utolsósorban pedig az első filmjük címét adja. A szöveget az egyéves fia, Julian születésnapi üdvözlőkártyájára kaparta fel, majd a félkész dalt megmutatta partnereinek. Sok idejük nem volt vacakolni vele, tegnap este 7 és 10 között ugyanis az Abbey Roadon el is kellett készíteni a felvételt.
Nem okoztak csalódást. Bár hol McCartney rontja el a középrész basszusfutamát, hol Harrison a szólót, kilencedik nekifutásra nagyjából-egészében el is készültek vele. A 6-7. felvételt csempésztük ki:
A 6. próbálkozást a harmadik verzénél állítják le, Lennon azt mondja, valami vicces akkordot hallott (1:35-nél), s ebben George Martin is megerősíti (1:38-nál). A néhány pillanatnyi szünetben azt hallhatjuk, ahogy McCartney rátalál a középrész megoldására – nem is hibázik többet, a 7. felvétel már nem miatta tökéletlen. A befejezés még bizonytalan, de az este végére ezt a szálat is elvarrják. A producer egyébként zongorán, a hangmérnök Norman Smith pedig bongón segít be.
A legszokatlanabb elem azonban a mellbevágó nyitóakkord. Mivel mind a film, mind a lemez így kezdődik majd, valami nagyon erőteljes megszólalásra törekszenek; van okunk bízni benne, hogy az egyelőre nyers odacsapás a keverés során kellően meggyőző lesz.
Például ez a kép(sor) alatt is a tegnap felvett dal fog szólni (forrás: Guitar Aficionado)
A dalszerzés és a felvétel között ilyen rövid idő még sosem telt el, pedig erős a verseny. Többször is megesett, hogy egy kislemez A-oldalára szánt daluk a túloldalra csúszott, mert az utolsó pillanatban valami jóval ütőképesebbel álltak elő (Thank You Girl helyett From Me To You, I’ll Get You helyett She Loves You). Az viszont példátlan, hogy egy majdnem teljesen leforgatott filmhez készítsenek dalt úgy, hogy egyedül a cím adja a támpontot. Lennonnak nem hogy nem okozott gondot, de rekordidő alatt teljesítette a feladatot, amivel társait is felspannolta. Hallva az alig pár órája készült felvételt, már-már érthetetlen, hogyan is képzelték a filmet az A Hard Day’s Night nélkül.