Tegnapelőtt megúszták, ma már nem: reggel 10-kor katonás rendben bevonultak az EMI párizsi Pathé Marconi stúdiójába, hogy német nyelvű felvételeket készítsenek.

Hála az ősszel már az Abbey Road-i stúdió tulajdonát képező négysávos rögzítő berendezésnek, az I Want To Hold Your Hand-et nem kellett újra feljátszaniuk, elég volt az alapokra ráénekelni, így összesen tizenegy nekifutásra el is készültek a Komm, Gib Mir Deine Hand-dal. Érdemes belefülelni a próbálkozásokba; már rögtön az elején, Norman Smith beszámolója alatt hallatszik, ahogy Lennon és McCartney mormolják a német szöveget, talán épp azt a részt, hogy „Du nimmst mir den verstand”:

She Loves You-t viszont nulláról kellett Sie Liebt Dich-hé konvertálni, de nem a kíséret abszolválása, hanem a szöveg röhögés nélkül való végigéneklése okoz gondot. Itt például nem sikerül:

Még jó, hogy a „yeah yeah yeah” lecserélését „ja, ja, ja”-ra senki nem erőltette. Amennyire fáztak a német projekttől, olyan gyorsan túl is estek rajta, a végeredmény meghallgatására azonban a márciusra előirányzott nyugat-németországi megjelenésig várnunk kell.

Dalszerzés szállodában

Dalszerzés szállodában (forrás: The Beatles News)

Stúdióidő maradt bőven, úgyhogy miért is ne folytatták volna valami sokkal üdítőbbel: McCartney vadonatúj szerzeményének, a Money Can’t Buy Me Love-nak a rögzítésével. Nem az első eset, hogy egy friss szám fölülírja az eredeti stúdióterveket, de arra, hogy egy dal szerkezetét közvetlenül a felvétel előtt alapjaiban változtassák meg, eddig nem volt példa. A pattogós, big-bandes kiállásokkal tarkított számot George Martin javaslatára nem a verzével, hanem a refrénnel indítják, ami legalább olyan hatásos, mint az It Won’t Be Long esetében.

A második nekifutás után tovább kísérleteznek: elhagyják Lennon és Harrison vokálját, a hangnemet D-dúrból C-dúrba eresztik le, a tempóból pedig árnyalatnyit visszavesznek. Az eredmény kicsit fáradt, nem is tudják végigjátszani, de aztán a negyedik felvétellel egyelőre késznek is nyilvánítják a számot. Harrison kidolgozatlan szólója miatt lehet, hogy Londonban újra elő kell venniük majd, de a mai produkciójukkal megint csak észrevétlenül szintet léptek: ilyen sebességgel és ilyen invenciózusan nem szokás dalt fejleszteni.

Lennon egójából azonban mintha kiharapott volna egy darabot az elmúlt néhány óra. Nem elég, hogy nagy valószínűséggel a következő Beatles-kislemez A-oldalára egy ízig-vérig McCartney-szám kerül, de az első slágerük lehet, amelyen egyetlen ember énekhangja hallható. És nem az övé.